Türkiye bu alanda 3.
Türkiye, günde toplam 39 milyon saat e-oyun için zaman harcıyor. Türkiye bu rakamlarla dünya oyun pazarında üçüncü sırada yer alıyor.
Türkiye, günde toplam 39 milyon saat e-oyun için zaman harcıyor.
Türkiye bu rakamlarla dünya oyun pazarında üçüncü sırada yer
alıyor.
İstanbul, 27-28 Eylül tarihleri arasında Türkiye'nin dünya
çapındaki ilk uluslararası e-spor şampiyonası olan, Point Blank
International Championshıp (Pbıc 2014)'e ev sahipliği yapmaya
hazırlanıyor. İki Türk takımının da yer alacağı şampiyona nedeniyle
gözler; Türkiye'deki e-oyun ekonomisine çevrildi. 2010 yılında
yüzde 100 Kore yatırımı ile Türkiye'de kurulan ve hizmet veren tek
yayıncı şirket olan Nfinity Games, Türkiye'yi özellikle e-spor
alanında geliştirmeyi hedefliyor. Markanın kurulduğu yıl
yayınladığı ilk oyun olan Point Blank MMOFPS (Massively Multiplayer
Online First Person Shooter), düzenlenen ulusal ve uluslararası
turnuvalar ile ülkenin en çok turnuva düzenleyen online oyunlarının
başına geçti. Nfinity Games, 2014 yılında ise Freestyle Futbol
MMOSG (Massively Multiplayer Online Social Game) adlı oyununu
yayınlayarak oyun pazarındaki yerini genişletti.
Global e-oyun pazarı küresel ekonomi içinde önemli bir pay alarak,
çocuk oyunu olmaktan öte, aslında ciddi bir endüstri olduğunu da
gözler önüne serdi. Oyun sanayisinin dünya çapında hızla
büyüdüğünün altını çizen Nfitiny Games TürkiyeTük oyun pazarı hem
profesyonel çalışanlar, hem yatırımcılar, hem de oyuncular için
güçlü bir potansiyel olduğunu vurguluyor. Oyun pazarının bir
endüstri haline gelmesinde en önemli faktörlerden biri de genç
profesyonellerin sektörde aktif rol alması. Nfinity Games Türkiye
ofisinde yönetici olarak çalışanların, aslında iş dünyasında daha
yüksek maaşlı işleri reddedip, oyun sektörünü tercih etmeleri de
bunun bir göstergesi. Milyon dolarlık oyun sektörü 25 - 30 yaş
arasında profesyonellerin yönetiminde gün geçtikçe büyüme
kaydediyor.
Nfinity Games Türkiye, küresel araştırma şirketi Newzoo'nun geçen
yılki verilerine dayanarak ülkemize dair e-oyun ekonomisinin
rakamlarını açıkladı:
- Türkiye'de yaşları 16 ile 50 arasında değişen 30.300.000 aktif
internet kullanıcısı bulunuyor. Bunlardan 22.500.000'i aktif olarak
internette oyun oynuyor.
- Tüm Türk oyuncuların yüzde 61'i oyunlar için para harcıyor.
Oyunların yüzde 15.7'si PC-MAC, yüzde 13'ü MMO, yüzde 4.5'i tablet,
yüzde 11.3'ü akıllı telefonlar, yüzde 2.7'si elde taşınırlar, yüzde
13.2'si TV konsolları, yüzde 20.7'si ise sosyal-gündelik ağlarda
oyun oynuyor.
- Türkler; günde 39.000.000 saat e-oyunlar için zaman harcıyor.
Türkiye bu rakamlarla dünya oyun pazarının üçüncü sırasında yer
alıyor.
- Türkiye'de yıllık ortalama 400.000.000 ile 500.000.000 milyon
doların internette oyun için harcandığı tahmin ediliyor.
(İHA)