» » HABERABONE »

Kazak Türkleri müthiş bir araba üretti "Attila"

Tamamen Kazak sanayinin gerçekleştirdiği Atilla, Kazakistan'ın ilk otomobili olarak da tarihe geçti.

Kazak Türkleri müthiş bir araba üretti 'Attila'

Bağımsızlığını 6 Aralık 1991'de kazanan ve 16.5 Milyon Nüfusu olan Kazakistan Araba Üretti!

Bağımsızlığını 6 Aralık 1991'de kazanan ve 16.5 Milyon Nüfusu olan Kazakistan Araba Üretti!

Kazakistan Büyük Hun İmparatorluğunun efsane lideri Attila'nın adına özel bir otomobil yapıp piyasaya verdi.

Tamamen Türk ruhu ile hazırlandığı belirtilen ‘Attila' adlı otomobil, büyük imparator Atilla'nın ölümünün 1.550′nci yılına denk getirildi. Tamamen Kazak sanayinin gerçekleştirdiği Atilla, Kazakistan'ın ilk otomobili olarak da tarihe geçti.

1993 yılında ilk kez kendi otomobillerini yapmaya karar veren Kazaklar, 2003 yılına kadar tam 10 yıl bu projenin alt yapısını hazırladı. 2003 yılında Türk ruhuna uygun olarak tasarlanan Attila, bu yıl tamamlandı.

İlk etapta Kazakistan'da piyasa verilecek olan Attila, daha sonra ihraç edilecek...

habererk.com

Haberin Alındığı Kaynak»www.haberabone.com

EN SON EKONOMİ HABERLERİ

  • Kritik OPEC toplantısı öncesi kutuplaşma sürüyor 12:11

    Kritik OPEC toplantısı öncesi kutuplaşma sürüyor OPEC üyeleri arasındaki kutuplaşma, 5 Haziran'daki kritik toplantı öncesinde devam ederken, kartelin üretimi kısma kararı almasının zor olduğu bildirildi.

    F5HABER » 05.05.2015 12:11
  • Açılış tarihi belli oldu! 12:09

    Açılış tarihi belli oldu! Türkiye'nin ve Avrupa'nın deniz doldurularak inşa edilen tek havalimanı olma özelliğini taşıyan Ordu-Giresun Havalimanının, açılışı için gün sayılıyor.

    MİLLİYET » 05.05.2015 12:09 F5Haber'de Oku
  • Cumhurbaşkanı Erdoğan konuşuyor 12:06

    Cumhurbaşkanı Erdoğan konuşuyor Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İstanbul'da IDEF 2015 12'nci Uluslararası Savunma Sanayi Fuarı'na katıldı

    HABERTÜRK » 05.05.2015 12:06 F5Haber'de Oku
  • 3. kez sivil uçuşlara açıldı 12:05

    3. kez sivil uçuşlara açıldı Talep azlığı nedeniyle Eylül 2014'te, tarifeli sivil uçuşlara kapanan Cengiz Topel Havalimanı'nda uçak seferleri bugün yeniden başladı.

    MİLLİYET » 05.05.2015 12:05 F5Haber'de Oku
  • Korkulan oldu! Dibe vurdu 12:00

    Korkulan oldu! Dibe vurdu Antalya'ya havayoluyla gelen turist sayısı yılın ilk 4 aylık döneminde 1 milyon 222 bin 720 oldu. Düşüş, 2014 yılına oranla yüzde 11 olarak gerçekleşti. Antalya Havalimanı'nın ilk 4 aylık rakamları...

    HABERTÜRK » 05.05.2015 12:00 F5Haber'de Oku
  • Türkiye'nin otomotiv endüstrisinde gerileme 11:54

    Türkiye'nin otomotiv endüstrisinde gerileme Türkiye ekonomisinin lokomotifi konumundaki otomotiv endüstrisinin ihracatı yılın 4 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 7,7 geriledi

    AJANSHABER » 05.05.2015 11:54 F5Haber'de Oku
  • Resmi 5 milyon aslı 2.8 milyon 11:51

    Resmi 5 milyon aslı 2.8 milyon MHP'nin dün 1.400 lira asgari ücret vaadinden sonra bu kesimi hedefleyen parti sayısı 4'e çıktı. Ancak sayı 5 milyon görünmesine karşın yüksek maaş alıp asgari ücretli gösterilenler dışarıda...

    HABERTÜRK » 05.05.2015 11:51 F5Haber'de Oku
  • Dolar tarihi zirveye yakın! 11:46

    Dolar tarihi zirveye yakın! Geçtiğimiz hafta 2,67 seviyelerinin altına kayan dolar yeniden 2,71'in üzerine çıktı

    PARA LİMANI » 05.05.2015 11:46 F5Haber'de Oku
  • 11 madde de daha anlaşıldı 11:37

    11 madde de daha anlaşıldı Türkiye Taşkömürü Kurumu'nda (TTK) çalışan Genel Maden İşçileri Sendikası (GMİS) üyesi işçileri ilgilendiren ve 1 Ocak 2015 ile 31 Aralık 2016 tarihleri arasını kapsayacak 26. Dönem Toplu İş...

    PARA LİMANI » 05.05.2015 11:37 F5Haber'de Oku
  • 10 aileden ikisi yoksul 11:35

    10 aileden ikisi yoksul Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) "İstatistiklerle Aile, 2014" verilerini açıkladı. Buna göre, ortalama hanehalkı büyüklüğü 2014 yılında değişmeyerek 3,6 oldu.

    ÜLKE HABER » 05.05.2015 11:35 F5Haber'de Oku