HABERLER»GÜNDEM»HABER8»21 Mart 2014 Cuma, 12:07

TDK 'Selfie' kelimesine Türkçe karşılık arıyor

Yeni akım olan 'kendi fotoğrafını çekmek' anlamına gelen Selfie'ye TDK karşılık arıyor.

TDK 'Selfie' kelimesine Türkçe karşılık arıyor

Son zamanlarda adeta bir moda akımına dönüşen 'Selfie' kelimesinin Türkçesi'nin ne olduğu sorusuna TDK cevap verdi.

TDK verdiği cevapta özellikle Oscar'daki fotoğrafın ardından tüm dünyada yayılan 'Selfie' ismine herhangi bir karşılık bulamadıklarını belirtti.

TDK, "Batı kökenli selfie sözcüğü için kurumumuz herhangi bir karşılık öneremedi. Bu söz için uygun bir karşılık konusunu değerlendireceğiz" dedi.

Bu cevabın ardından sosyal medyadan ise 'Selfie'nin Türkçesi için öneriler gelmeye başladı. O önerilerden bazıları ise şöyle: "kendimçektim, e- hatırat, özçekim, otofoto, kendintoplu, otoportre, kendimo"

Haberin Alındığı Kaynak»www.haber8.com

EN SON GÜNDEM HABERLERİ

  • İlhan Cihaner kimdir? 17:10

    İlhan Cihaner kimdir? CHP İstanbul 3. numaralı seçim bölgesinden 4 bin oy fazlasıyla 1. sırada aday adayı olan İlhan Cihaner kimdir?

    AJANSHABER » 30.03.2015 17:10 F5Haber'de Oku
  • LYS 2015 Başvuruları ne zaman? ÖSYM Ygs sonuçları 17:05

    LYS 2015 Başvuruları ne zaman? ÖSYM Ygs sonuçları 2015 LYS Sınavına girmek için gereken şartlar ve LYS Başvuru tarihleri. YGS Sınavından her hangi bir puan türünden 180 barajını aşan öğrenciler LYS Sınavına girebilecek işte detaylar.ÖSYM Sınav...

    CNNTÜRK » 30.03.2015 17:05 F5Haber'de Oku
  • SSK - SGK Prim ve hizmet dökümü T.C no ile sorgulama 17:01

    SSK - SGK Prim ve hizmet dökümü T.C no ile sorgulama SGK hizmet dökümünüzü almak ve SGK hizmet dökümü hakkında detaylı bilgi almak için haberimizi inceleyebilirsiniz. SGK hizmet dökümü alarak hizmet sorgulama işlemlerinizi online olarak kolayca...

    CNNTÜRK » 30.03.2015 17:01 F5Haber'de Oku
  • Aykut Erdoğdu kimdir? 17:00

    Aykut Erdoğdu kimdir? CHP İstanbul 2. numaralı seçim bölgesinden 3 bin oy fark atarak 1. sırada aday adayı olan Aykut Erdoğdu kimdir?

    AJANSHABER » 30.03.2015 17:00 F5Haber'de Oku
  • AK Partili vekile 'ölüm tedhiti' 16:59

    AK Partili vekile 'ölüm tedhiti' AK Parti Aydın Milletvekili Ali Gültekin Kılınç, Genel Kurul'da iç güvenlik paketinin görüşüldüğü sırada, cep telefonuna gelen kısa mesajlarla ölüm tehditi aldığı gerekçesiyle avukatı ile geldiği...

    ÜLKE HABER » 30.03.2015 16:59 F5Haber'de Oku
  • Oylar yeniden sayıldı CHP'li Adnan Keskin Denizli'de listeye girdi 16:59

    Oylar yeniden sayıldı CHP'li Adnan Keskin Denizli'de listeye girdi Denizli'de CHP'nin dün gerçekleştirdiği ön seçime ilişkin yeniden yapılan sayım sonucunda, mevcut milletvekili Adnan Keskin 7. sıradan listeye girdi.

    CNNTÜRK » 30.03.2015 16:59 F5Haber'de Oku
  • Yasemi Allen'in değişimi 16:58

    Yasemi Allen'in değişimi Yasemin Kay Allen'in yıllar içindeki değişimi çarpıcı bir şekilde göze çarpıyor

    HABERTÜRK » 30.03.2015 16:58 F5Haber'de Oku
  • Milletvekili aday adayının oğlu ölü bulundu 16:54

    Milletvekili aday adayının oğlu ölü bulundu Şanlıurfa'nın Akçakale ilçesi eski Belediye Başkanı ve AK Parti Şanlıurfa Milletvekili Aday Adayı Feyyaz Gündoğan'ın oğlu Fatih Gündoğan yatağında ölü bulundu.

    F5HABER » 30.03.2015 16:54
  • Korkumuzdan anlatamıyoruz 16:54

    "Korkumuzdan anlatamıyoruz" Adana'da, Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü'ne bağlı 'Sevgi Evleri Yetiştirme Yurdu'nda kalan 15 yaşlarındaki E.M.M. ile Ç.B., bahçede sigara içerken kendilerini yakalayan müdür tarafından...