HABERLER»GÜNDEM»HABER3»19 Mart 2014 Çarşamba, 15:28

AK Parti'nin alacağı en düşük oy oranı !

30 Mart yerel seçim sonuçları için günün tahmini Milliyet Gazetesi yazarından geldi. Mehmet Tezkan, seçim sonuçları tahminlerini AK Parti için şöyle açıkladı.

AK Parti'nin alacağı en düşük oy oranı !

Yolsuzluk iddiaları ve ardı ardına sızdırılan ses kayıtları ile zor günler geçiren iktidar partisinin ne kadar oy alacağını sorgulayan Milliyet gazetesi yazarı Mehmet Tezkan çarpıcı bir matematik formülü ile AK Parti'nin alacağı "minumum" oyu ve seçim sonuçlarını tahmin etti.

İşte Tezkan'ın yazısındaki ilgili bölüm:

2011 seçimlerinde 21 milyon seçmen AKP'ye oy verdi.. AKP'nin o tarihteki üye sayısı 7 milyon civarındaydı.. Üye sayısının üç katı oy aldı.. Yani, AKP üyesinin ailesi de sistem yürüsün diye oy vermiş.. Baba üyeyse karısı da çocuğu da oy vermiş diyelim.. Veya anası da babası da..

Böyle bir oran bugüne kadar görülmedi.. Her üç seçmenden biri Ak Partili..

*

Diğer partilere de bakalım.. CHP'nin bir milyona yakın üyesi var; 11 milyon oy almış.. MHP'nin 350 bin üyesi varmış; 5.5 milyon oy almış.. Uçurum.. AKP'de uçurum yok.. Üye sayısı ile seçmen sayısı arasında kan bağı var..

*

Gelin şimdi bu gözle 30 Mart seçimlerini irdeleyelim.. İktidar partisinin 8 milyon üyesi var.. Hadi, 7.5 milyon aktif üye diyelim.. Bu seçimde 2011'de olduğu gibi üye sayısının üç katı değil de hadi, iki katı oy aldığını düşünelim.. En alt seviyeyi yakalamak için tırpanlayarak gidelim.. 15 milyon oy çıkacağını farz edelim.. 52 milyon seçmen var; 42-43 milyon geçerli oyun çıkacağını öngörürsek.. Çıkan sonuç şudur; iktidar partisinin garanti oy oranı yüzde 35'tir.. En düşük alacağı oy oranı.. En altını hesapladım, üstünü bilemem..

Milliyet

Haberin Alındığı Kaynak»www.haber3.com

EN SON GÜNDEM HABERLERİ

  • İlhan Cihaner kimdir? 17:10

    İlhan Cihaner kimdir? CHP İstanbul 3. numaralı seçim bölgesinden 4 bin oy fazlasıyla 1. sırada aday adayı olan İlhan Cihaner kimdir?

    AJANSHABER » 30.03.2015 17:10 F5Haber'de Oku
  • LYS 2015 Başvuruları ne zaman? ÖSYM Ygs sonuçları 17:05

    LYS 2015 Başvuruları ne zaman? ÖSYM Ygs sonuçları 2015 LYS Sınavına girmek için gereken şartlar ve LYS Başvuru tarihleri. YGS Sınavından her hangi bir puan türünden 180 barajını aşan öğrenciler LYS Sınavına girebilecek işte detaylar.ÖSYM Sınav...

    CNNTÜRK » 30.03.2015 17:05 F5Haber'de Oku
  • SSK - SGK Prim ve hizmet dökümü T.C no ile sorgulama 17:01

    SSK - SGK Prim ve hizmet dökümü T.C no ile sorgulama SGK hizmet dökümünüzü almak ve SGK hizmet dökümü hakkında detaylı bilgi almak için haberimizi inceleyebilirsiniz. SGK hizmet dökümü alarak hizmet sorgulama işlemlerinizi online olarak kolayca...

    CNNTÜRK » 30.03.2015 17:01 F5Haber'de Oku
  • Aykut Erdoğdu kimdir? 17:00

    Aykut Erdoğdu kimdir? CHP İstanbul 2. numaralı seçim bölgesinden 3 bin oy fark atarak 1. sırada aday adayı olan Aykut Erdoğdu kimdir?

    AJANSHABER » 30.03.2015 17:00 F5Haber'de Oku
  • AK Partili vekile 'ölüm tedhiti' 16:59

    AK Partili vekile 'ölüm tedhiti' AK Parti Aydın Milletvekili Ali Gültekin Kılınç, Genel Kurul'da iç güvenlik paketinin görüşüldüğü sırada, cep telefonuna gelen kısa mesajlarla ölüm tehditi aldığı gerekçesiyle avukatı ile geldiği...

    ÜLKE HABER » 30.03.2015 16:59 F5Haber'de Oku
  • Oylar yeniden sayıldı CHP'li Adnan Keskin Denizli'de listeye girdi 16:59

    Oylar yeniden sayıldı CHP'li Adnan Keskin Denizli'de listeye girdi Denizli'de CHP'nin dün gerçekleştirdiği ön seçime ilişkin yeniden yapılan sayım sonucunda, mevcut milletvekili Adnan Keskin 7. sıradan listeye girdi.

    CNNTÜRK » 30.03.2015 16:59 F5Haber'de Oku
  • Yasemi Allen'in değişimi 16:58

    Yasemi Allen'in değişimi Yasemin Kay Allen'in yıllar içindeki değişimi çarpıcı bir şekilde göze çarpıyor

    HABERTÜRK » 30.03.2015 16:58 F5Haber'de Oku
  • Milletvekili aday adayının oğlu ölü bulundu 16:54

    Milletvekili aday adayının oğlu ölü bulundu Şanlıurfa'nın Akçakale ilçesi eski Belediye Başkanı ve AK Parti Şanlıurfa Milletvekili Aday Adayı Feyyaz Gündoğan'ın oğlu Fatih Gündoğan yatağında ölü bulundu.

    F5HABER » 30.03.2015 16:54
  • Korkumuzdan anlatamıyoruz 16:54

    "Korkumuzdan anlatamıyoruz" Adana'da, Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü'ne bağlı 'Sevgi Evleri Yetiştirme Yurdu'nda kalan 15 yaşlarındaki E.M.M. ile Ç.B., bahçede sigara içerken kendilerini yakalayan müdür tarafından...