HABERLER»EKONOMİ»EKONOMİ EKİBİ»30 Mart 2013 Cumartesi, 14:32

Emeklilik yaşı bekleyenlere müjde!

"Düşük maaşla erken emeklilik" formülü, prim gününü doldurup yaşı bekleyenleri heyecanlandırdı. İnceleme talimatı veren Bakan Faruk Çelik "Söz vermedim, sonuçları bir görelim" dedi.

Emeklilik yaşı bekleyenlere müjde!

"Yaklaşık beş milyon kişiyi kapsayan Emeklilik te Yaşa Takılanlar grubu uzun süredir sesini duyurmaya çalışıyordu. Bunu da büyük ölçüde başardılar ve geçtiğimiz günlerde Çalışma veSosyal Güvenlik Bakanı Sayın Faruk Çelik'le görüştüler. Grubun talebini dinleyen Sayın Çelik,SGK yönetimine konuyla ilgili çalışma yapılması talimatını verdi. Yapılan çalışmaya göre şu an daha düşük emekli aylığı bağlamak şartıyla isteyeni daha erken emekli etme formülü üzerinde duruluyor. Bu formül halihazırda bazı Avrupa ülkelerinde de uygulanıyor. Normalde emeklilik yaşınız 65 fakat siz 62 yaşınızda emekli olmak istiyorsanız, maaşınız %20 daha düşük bağlanıyor. Ya da normal yaşınızdan daha erken emekli olmak istediğiniz her yıl için %5 daha düşük aylık alıyorsunuz. Örneğin normalde 1000 TL emekli aylığı alacakken, 800 TL'ye razı oluyorsunuz ve 3-4 yıl daha erken emekli olabiliyorsunuz. Ekonomi yönetimi de onaylarsa 'erken kısmi emeklilik' formülü EYT grubu için ülkemizde de hayata geçirilmiş olacak."

Haberin Alındığı Kaynak»www.ekonomiekibi.com

EN SON EKONOMİ HABERLERİ

  • Borsa haftaya yatay başladı 09:57

    Borsa haftaya yatay başladı Borsa haftanın ilk gününe yüzde 0,02 düşüşle başladı.

    F5HABER » 30.03.2015 09:57
  • Borcu olan dikkat! Yarın son gün 09:57

    Borcu olan dikkat! Yarın son gün 11 Eylül 2014'e kadar gelir testi yaptırmayan kişiler, yarına kadar gelir testi yaptırırlarsa tüm borçlarını sildirebiliyorlar.

    HABERTÜRK » 30.03.2015 09:57 F5Haber'de Oku
  • Erken emekli olmak isteyen acele etsin 09:57

    Erken emekli olmak isteyen acele etsin Doğum ya da askerlik borçlanması yaparak erken emekli olmak isteyenler dikkat! Temmuz'da tutarlar artacak. Cebinizden fazla para çıkmaması için elinizi çabuk tutun...

    MİLLİYET » 30.03.2015 09:57 F5Haber'de Oku
  • Don mağdurları sigortaya koştu! 09:53

    Don mağdurları sigortaya koştu! Geçen yıl birçok ürünü vuran don çiftçinin bu sene tarım sigortasına ilgisini artırdı. Tarım Kredi Kooperatifleri Genel Müdürü İrfan Güvendi, "3 ayda neredeyse 1 yıllık sigorta yapıldı ve 165 milyon...

    HABERTÜRK » 30.03.2015 09:53 F5Haber'de Oku
  • Ticaret yerinde sayıyor 09:50

    Ticaret yerinde sayıyor Dış ticaret hacmi son 10 yılda yüzde 110 büyürken, serbest bölgelerin ticaret hacmi yüzde 4'lük düşüşe işaret ediyor. Bu tablo, serbest bölgelerin ticaret hacminin, Türkiye toplamına oranının, yüzde...

    PARA LİMANI » 30.03.2015 09:50 F5Haber'de Oku
  • Krizden korkan kalkana sarıldı 09:49

    Krizden korkan kalkana sarıldı Küresel kriz karşısında ülkelerin korunma tedbirlerine başvurmasının gündem olduğu Kasım 2008'deki G-20 Zirvesi'nden bu yana üye ülkeler bu yönde 2.598 tedbir aldı. Rakam Aralık 2009'da 72'ydi....

    HABERTÜRK » 30.03.2015 09:49 F5Haber'de Oku
  • 'Türkiye'den vazgeçmezler' 09:32

    'Türkiye'den vazgeçmezler' Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, alınan tedbirler ve verilen destekle Rus turist sayısında düşüş beklemediğini söyledi.

    PARA LİMANI » 30.03.2015 09:32 F5Haber'de Oku
  • Türkiye'den müthiş 'uzay' hamlesi 09:29

    Türkiye'den müthiş 'uzay' hamlesi Türkiye kendi uzay aracını üretmek için harekete geçti.

    PARA LİMANI » 30.03.2015 09:29 F5Haber'de Oku
  • Serbest piyasada döviz fiyatları 09:28

    Serbest piyasada döviz fiyatları Serbest piyasada dolar 2,6170, euro ise 2,8460 liradan güne başladı.

    F5HABER » 30.03.2015 09:28
  • Çin'den deflasyon uyarısı 09:27

    Çin'den deflasyon uyarısı Çin Merkez Bankası Başkanı Zhou Xiaochuan, deflasyon sinyalleri hakkında tetikte olmaları gerektiğini söyledi.

    HABERTÜRK » 30.03.2015 09:27 F5Haber'de Oku