HABERLER»GÜNDEM»BORSAGÜNDEM»12 Kasım 2012 Pazartesi, 09:04

İşte büyükşehir olan iller

TBMM Genel Kurulu'nda, 13 ilin büyükşehir olmasına ilişkin tasarı kabul edilerek yasalaştı.

İşte büyükşehir olan iller

Kanuna göre, Aydın, Balıkesir, Denizli, Hatay, Malatya, Manisa, Kahramanmaraş, Mardin, Muğla, Tekirdağ, Trabzon, Şanlıurfa ve Van, büyükşehir belediyesi olacak.

Adana, Ankara, Antalya, Bursa, Diyarbakır, Eskişehir, Erzurum, Gaziantep, İzmir, Kayseri, Konya, Mersin, Sakarya ve Samsun büyükşehir belediyelerinin sınırları, il mülki sınırları olacak.

Bu illere bağlı ilçelerin mülki sınırları içindeki köy ve belde belediyelerinin tüzel kişiliği sona erecek, köyler mahalle olacak, belediyeler ise belde ismiyle tek mahalle olarak bağlı bulundukları ilçenin belediyesine katılacak.

Bu illerin, bucak teşkilatları da kaldırılacak.

Bu illerdeki il özel idarelerinin tüzel kişiliği ile İstanbul ve Kocaeli'ndeki orman köyleri de dahil köylerin tüzel kişiliği sona erecek.

Haberin Alındığı Kaynak»www.borsagundem.com

EN SON GÜNDEM HABERLERİ

  • Biletli değil hediyeli konser 20:27

    Biletli değil hediyeli konser Zonguldak'ta Bülent Ecevit Üniversitesi tarafından düzenlenen "Tebessüm" kampanyası kapsamında ünlü grup Zakkum ücretsiz konser verecek. Konsere giriş için geçerli olan hediyeler ise ihtiyaç...

    F5HABER » 30.03.2015 20:27
  • Siverek'te Ufka Yolculuk Siyer Sınavı yapıldı 20:19

    Siverek'te Ufka Yolculuk Siyer Sınavı yapıldı Şanlıurfa'nın Siverek ilçesinde Ufka Yolculuk Kültür Yarışmaları kapsamında ödüllü siyer sınavı yapıldı.

    MİLLİYET » 30.03.2015 20:19 F5Haber'de Oku
  • Başbakan Hamas lideri Haniye ile göçrüştü 20:18

    Başbakan Hamas lideri Haniye ile göçrüştü Başbakan Ahmet Davutoğlu, Hamas Lideri İsmail Haniye ile telefonla bir görüşme gerçekleştirdi.

    F5HABER » 30.03.2015 20:18
  • 'Fethullah Gülen mason iddiasına' açıklama 20:15

    'Fethullah Gülen mason iddiasına' açıklama Hür ve Kabul Edilmiş Masonlar Derneği, son günlerde dernekle ilgili basında ve internet sitelerinde yer alan bazı iddialarla ilgili yazılı açıklama yaptı. Dernek, Fethullah Gülen'in mason olduğu...

    CNNTÜRK » 30.03.2015 20:15 F5Haber'de Oku
  • CHP, MYK'sı toplandı 20:13

    CHP, MYK'sı toplandı CHP Merkez Yönetim Kurulu (MYK), Genel Başkan Kemal Kılıçdaroğlu başkanlığında toplandı

    HABERTÜRK » 30.03.2015 20:13 F5Haber'de Oku
  • ’’Çekinmeyin yapın’’ 20:10

    ’’Çekinmeyin yapın’’ Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Türkiye-Slovenya İş Forumu'nda yaptığı konuşmada hem Türkiyeli girişimcilere hem Slovenyalı girişimcilere Slovenya'da özelleştirmeleri takip etmeleri tavsiyesinde...

    F5HABER » 30.03.2015 20:10
  • O haberleri yalanladı 20:06

    O haberleri yalanladı İstanbul İl Emniyet Müdürlüğü, "Organize işler" ve "Organize hırsızlar aynı sokaktaki 20 iş yerini soydu" şeklindeki haberlerin gerçeği yansıtmadığını bildirdi.

    F5HABER » 30.03.2015 20:06
  • Kim kavgasız gürültüsüz tatil istemez ki! 20:02

    Kim kavgasız gürültüsüz tatil istemez ki! Sevgiliniz ya da eşinizle isteyerek çıktığınız tatilin bol kavgalı şekilde hayal kırıklığıyla bitmesini istemezsiniz değil mi?

    YEDİ RENK HABER » 30.03.2015 20:02 F5Haber'de Oku
  • Antalya'da korkutan patlama! 19:55

    Antalya'da korkutan patlama! Antalya'da serbest bölgedeki bir fabrikada meydana gelen patlama sonucu 2 kişi yaralandı